תביעות רכב | יובל סוכנות ביטוח

תביעות רכב

מידע בנושא תביעות רכב :

גניבת רכב
אם מכוניתך נגנבה, יש לדווח למשטרת ישראל אודות הגניבה, ולאחר מכן לדווח למחלקת התביעות שלנו, בטלפון 03-6162002.
ניתן לבטל את הביטוח ולקבל החזר כספי בגין תקופת הביטוח שנותרה.
באם רכשת כיסוי ביטוחי למקרה גניבה, חברת הביטוח תשפה אותך בגין ערך המכונית. במקרה כזה לא ניתן יהיה לבטל את הביטוח המקיף (את ביטוח החובה כן יהיה ניתן לבטל). זמן קבלת תגמולי הביטוח בגין הגניבה הינו 45 ימים.

 

תאונת דרכים – מה עושים?

אם את/ה או המכונית שלך נפגעתם בתאונת דרכים, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!
1) רשום את פרטי התאונה: מיקום, מה קרה, פרטי הרכבים המעורבים, פרטי הנהגים המעורבים וחברת הביטוח שלהם, ופרטי עדים לתאונה.
רצוי לצלם כמה שיותר פרטים: רשיון רכב ופוליסת ביטוח של צד ג', נזקים שנגרנו לרכבים, מיקום הרכבים , צילומי הכביש ותמרורים. אלו יוכלו לעזור במקרה של מחלוקת.
2) אם כלי הרכב אינו כשיר לנסיעה, גרור אותו למוסך המטפל שלך (בדוק בפוליסת הביטוח שלך או בסמוך לה אם רכשת מנוי לשירותי גרירה ובאיזו חברה, וחייג למוקד השירות לצורך הזמנת גרר זברה 050-9090134, איילון (מורי נהיגה) *6677, שגריר (כלל מורי נהיגה) *8888, פמי (מגדל מורי נהיגה) *656.
מומלץ לגרור את רכבך למוסך הסדר של חברת הביטוח שלך, ובכך לשלם השתתפות עצמית מופחתת וליהנות מהטבות נוספות. קישורים לרשימות מוסכי ההסדר של חברות הביטוח מופיעים בתחתית עמוד זה.
3) אם נפצעת בתאונה – גש לרופא להיבדק
4) התקשר אלינו לדיווח וייעוץ בנושא התביעה, טל' ישיר לתביעות 03-6162002

 

תביעת מקיף
אם התאונה הינה תאונה עצמית, אין פרטים של צד ג', או שלא ברור מי הגורם האשם בתאונה, ניתן לתבוע את הביטוח המקיף (באם נרכש כיסוי כזה).
לצורך כך יש להודיע לנו טלפונית על התאונה, להזמין שמאי (מרשימת השמאים של חברת הביטוח המקיף שלך, קישורים לרשימות השמאים של חברות הביטוח השונות נמצאים בתחתית עמוד זה), ולשלם למוסך בגין התיקון. קבלת הכסף הינה עד 30 ימים מקבלת מסמכי התביעה בחברת הביטוח. באם כלי הרכב הינו לא לתיקון (אובדן להלכה / אובדן מוחלט) קבלת הכסף הינה עד 45 ימים מקבלת מסמכי התביעה בחברת הביטוח.

 

תביעה נגד צד ג'
אם רכב אחר אשם בתאונה, נוכל לתבוע את הנזקים לכלי הרכב שלך מחברת הביטוח של הרכב האשם. בתביעה כזו קבלת הכסף אינה מובטחת, כיוון שיכול להיות שלצד ג' לא היה כיסוי ביטוחי, צד ג' לא מודה באשמה ו/או בנזק, רשלנות תורמת ועוד. אם התביעה תידחה, תוכל לתבוע את הביטוח המקיף שלך (במידה ורכשת ביטוח מקיף) או לתבוע בבית משפט את הצד השלישי.
זמן קבלת הכסף הינו כ- 90 ימים, ובמקרים רבים קבלת הכסף מתעכבת אף מעבר לכך, כאשר הנך נדרש לשלם מראש לשמאי ולמוסך ולהמתין לקבלת הכסף מחברת הביטוח של הצד השלישי. ניתן גם לתבוע את הרכב האשם בתאונה מבלי לתקן את הנזק, וכך לא יהיה סיכון כספי (במקרה כזה יקוזז המע"מ מהתגמולים שתקבל).
אם רכשת ביטוח מקיף, ניתן לתבוע את פוליסת המקיף שלך (כרוך בתשלום השתתפות עצמית), ולאחר מכן לתבוע את הצד השלישי בגין ההפסדים שנגרמו ו/או ייגרמו לך (השתתפויות עצמיות, עליית פרמיה עתידית וכו').
ע"מ שנוכל לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, אנו זקוקים לטופס הודעה על תאונה (ניתן למלא טלפונית), דו"ח השמאי המקורי בגין נזקי התאונה האמורה, חשבונית תיקון מקורית (באם רכבך תוקן), פרטי הרכב שפגע בך כולל חברת הביטוח שלו, וצילום צ'ק.

 

תביעת גוף
ביטוח החובה שרכשת מכסה בגין החזר ההוצאות הרפואיות שנגרמו לך עקב התאונה, הפסד ימי עבודה, ופיצויי בגין כאב וסבל.
תחום נזקי הגוף הינו תחום מורכב ורחב היקף, ומתייחס לסוגיות משפטיות רבות (תאונת עבודה, הפסד שכר עתידי וכו'). בתביעות נזקי גוף ישנה דרישה על הנתבע להוכיח את פגיעתו, דבר הנעשה על ידי חוות דעת רפואיות של מומחים. חוות הדעת הרפואיות הינן בעלות משמעויות רבות לצורך הוכחת הקשר בין הנזק לבין התאונה, הוכחת חומרת הנזק, נכויות וכו', וביכולתן להשפיע רבות על תוצאות התביעה.
עקב כך קיימת משמעות רבה לחוות הדעת ולאופי הטיפול והתיעוד הרפואי, שכן עבודה טובה ויסודית תסייע לקבלת שיעור פיצוי הולם.
אנו ממליצים לתבוע את ביטוח החובה לאחר ייעוץ מקצועי.

 

נגישות

תודה על פנייתך!

נציג יחזור אליך בהקדם